| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
haeltea
|
Geplaatst: ma okt 06, 2008 11:39 am Onderwerp: Fietsen |
|
|
Hallo,
Zijn er onder jullie sportievelingen (met pso), die bij lange afstandsporten zoals fietsen of lopen, soms ook last hebben van hartritmestoornissen ?
Of is ' t dan toch zoals men van mij zegt alleen maar inbeelding. Soms springt mijn hartslagmeter op 235.
Ann |
|
| Naar boven |
|
 |
Lexicon

|
Geplaatst: di nov 04, 2008 5:04 pm Onderwerp: |
|
|
Als je hartslagmeter naar 235 springt lijkt me dat niet gezond.
Soms kan het zijn dat er slecht/geen contact is tussen de meters en dan slaat die even tilt.
De hartritmestoornissen hebben weinig tot niets te maken met je pso denk ik. Ik zou me geen zorgen maken! Vooral op een gezonde manier blijven sporten!  _________________ Together we can make it through |
|
| Naar boven |
|
 |
haeltea
|
Geplaatst: do nov 06, 2008 6:53 am Onderwerp: fietsen |
|
|
Dank je wel, Lexicon. Heb ondertussen begrepen dat je hart soms overreageerd, en dat zou komen omdat je lever te veel overzet is om je afvalstoffen te verwijderen.
Maar nu ik gestopt ben met koffie te consumeren, (3 tassen per dag), voel ik me oh zo veel beter en dit week-end heb ik er tijdens het mountainbiken geen last van gehad.
Hopelijk komen we er allemaal zo nog eens vanaf.
Ann |
|
| Naar boven |
|
 |
sukke

|
Geplaatst: do nov 26, 2009 12:27 am Onderwerp: Re: fietsen |
|
|
Hoi,
Ik ben nieuw op het forum van vandaag. Ik heb halve marathons gelopen maar wegens tijdsgebrek loop ik 3x per week 5 km voor de conditie en geen last van het hart. Ik drink nochtans een litertje koffie per dag.
PS: het sporten is natuurlijk super voor uw gezondheid maar op mijn pso heeft het geen effect (daar had ik destijds wel een beetje op gehoopt). |
|
| Naar boven |
|
 |
haeltea
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 5:59 am Onderwerp: fietsen |
|
|
Hallo sukke,
Uiteindelijk weet ik waarom ik last had van hartoverslag. De boosdoener was bouillonblokjes en andere kunstmatige smaakmakers. Dus sinds ik geen soep meer eet (behalve zelfgemaakte soep gemaakt met echte bouillon), kan ik ongelimiteerd sporten, en mijn hartje geeft geen krimp meer.
Je kan je inbeelden dat ik een gat in de lucht sprong toen ik tot deze ontdekking kwam. D'r is geen enkele fietser die mijn entousiasme begrijpt. Ik heb nog enkele fietsjaartjes goed te maken met deze achterstand. |
|
| Naar boven |
|
 |
NicoM
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 11:04 pm Onderwerp: Re: fietsen |
|
|
| haeltea schreef: | Hallo sukke,
Uiteindelijk weet ik waarom ik last had van hartoverslag. De boosdoener was bouillonblokjes en andere kunstmatige smaakmakers. Dus sinds ik geen soep meer eet (behalve zelfgemaakte soep gemaakt met echte bouillon), kan ik ongelimiteerd sporten, en mijn hartje geeft geen krimp meer.
Je kan je inbeelden dat ik een gat in de lucht sprong toen ik tot deze ontdekking kwam. D'r is geen enkele fietser die mijn entousiasme begrijpt. Ik heb nog enkele fietsjaartjes goed te maken met deze achterstand. |
Hallo
Hoe ben je eigelijk tot die ontdekking gekomen? |
|
| Naar boven |
|
 |
haeltea
|
Geplaatst: ma feb 01, 2010 6:33 am Onderwerp: |
|
|
Hallo NicoM,
Dit ben ik te weten gekomen door telkens weer op het internet te zoeken waarom ik die hartoverslag kreeg.
De meeste mensen hebben dit zelfs in rusttoestand. Dus ik dacht er niet verder over na, tot ik op een keer dacht, misschien doet die soep het hem. En al na drie dagen soepvasten had ik een positief resultaat. Dus de soep die ik op het werk at, werd van de slag van mijn menu geschrapt.
Maar daar mee was al het leed nog niet geleden, want op een keer kreeg ik zin in een glaasje avocaat. 's Anderendaags had ik weer een te hoge hartslag. Tot ik op de fles keek en zag dat er E 406, E466, E 102 en E 110 in zat.
Dus de boodschap, althans voor mij is, let op met met chemische smaak- en kleurstoffen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
|
Geplaatst: zo apr 11, 2010 9:18 am Onderwerp: |
|
|
| Ik ga tweemaal per week onder begeleiding een uur fitnissen. Verder op mijn eigen tempo alle dagen een 20 tal km fietsen. Dus geen langafstandfietsen. Ik heb mij voor dit alles laten testen door een van de begeleiders van de fitnis en dan werd er bepaald in welk hartritme ik het meest gezond train. Bij is dat een minimum hartslag van 120 en een max hartslag van 135 slagen. En daar hou ik mij gewoon tussen. Durf er al overgaan tot 145 hoor maar verder ga ik dus niet. |
|
| Naar boven |
|
 |
Prius
|
Geplaatst: ma apr 12, 2010 11:12 am Onderwerp: |
|
|
| Mathieu schreef: | | Verder op mijn eigen tempo alle dagen een 20 tal km fietsen. Dus geen langafstandfietsen. |
Nou, 20 km vind ik al een lange afstand!  |
|
| Naar boven |
|
 |
|