psoriasis-vl.be forum index psoriasis-vl.be
Psoriasis liga vlaanderen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fietsen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    psoriasis-vl.be forum index -> Oproep Sporten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
haeltea

BerichtGeplaatst: ma okt 06, 2008 11:39 am    Onderwerp: Fietsen Reageer met quote

Hallo,

Zijn er onder jullie sportievelingen (met pso), die bij lange afstandsporten zoals fietsen of lopen, soms ook last hebben van hartritmestoornissen ?

Of is ' t dan toch zoals men van mij zegt alleen maar inbeelding. Soms springt mijn hartslagmeter op 235.

Ann
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Lexicon

BerichtGeplaatst: di nov 04, 2008 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je hartslagmeter naar 235 springt lijkt me dat niet gezond.
Soms kan het zijn dat er slecht/geen contact is tussen de meters en dan slaat die even tilt.
De hartritmestoornissen hebben weinig tot niets te maken met je pso denk ik. Ik zou me geen zorgen maken! Vooral op een gezonde manier blijven sporten! Wink
haeltea

BerichtGeplaatst: do nov 06, 2008 6:53 am    Onderwerp: fietsen Reageer met quote

Dank je wel, Lexicon. Heb ondertussen begrepen dat je hart soms overreageerd, en dat zou komen omdat je lever te veel overzet is om je afvalstoffen te verwijderen.

Maar nu ik gestopt ben met koffie te consumeren, (3 tassen per dag), voel ik me oh zo veel beter en dit week-end heb ik er tijdens het mountainbiken geen last van gehad.

Hopelijk komen we er allemaal zo nog eens vanaf.

Ann
Naar boven
sukke

BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 12:27 am    Onderwerp: Re: fietsen Reageer met quote

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum van vandaag. Ik heb halve marathons gelopen maar wegens tijdsgebrek loop ik 3x per week 5 km voor de conditie en geen last van het hart. Ik drink nochtans een litertje koffie per dag.
PS: het sporten is natuurlijk super voor uw gezondheid maar op mijn pso heeft het geen effect (daar had ik destijds wel een beetje op gehoopt).
Naar boven
haeltea

BerichtGeplaatst: do nov 26, 2009 5:59 am    Onderwerp: fietsen Reageer met quote

Hallo sukke,

Uiteindelijk weet ik waarom ik last had van hartoverslag. De boosdoener was bouillonblokjes en andere kunstmatige smaakmakers. Dus sinds ik geen soep meer eet (behalve zelfgemaakte soep gemaakt met echte bouillon), kan ik ongelimiteerd sporten, en mijn hartje geeft geen krimp meer.

Je kan je inbeelden dat ik een gat in de lucht sprong toen ik tot deze ontdekking kwam. Very Happy D'r is geen enkele fietser die mijn entousiasme begrijpt. Ik heb nog enkele fietsjaartjes goed te maken met deze achterstand.
Naar boven
NicoM

BerichtGeplaatst: za jan 30, 2010 11:04 pm    Onderwerp: Re: fietsen Reageer met quote

haeltea schreef:
Hallo sukke,

Uiteindelijk weet ik waarom ik last had van hartoverslag. De boosdoener was bouillonblokjes en andere kunstmatige smaakmakers. Dus sinds ik geen soep meer eet (behalve zelfgemaakte soep gemaakt met echte bouillon), kan ik ongelimiteerd sporten, en mijn hartje geeft geen krimp meer.

Je kan je inbeelden dat ik een gat in de lucht sprong toen ik tot deze ontdekking kwam. Very Happy D'r is geen enkele fietser die mijn entousiasme begrijpt. Ik heb nog enkele fietsjaartjes goed te maken met deze achterstand.

Hallo

Hoe ben je eigelijk tot die ontdekking gekomen?
Naar boven
haeltea

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 6:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo NicoM,

Dit ben ik te weten gekomen door telkens weer op het internet te zoeken waarom ik die hartoverslag kreeg.

De meeste mensen hebben dit zelfs in rusttoestand. Dus ik dacht er niet verder over na, tot ik op een keer dacht, misschien doet die soep het hem. En al na drie dagen soepvasten had ik een positief resultaat. Dus de soep die ik op het werk at, werd van de slag van mijn menu geschrapt.

Maar daar mee was al het leed nog niet geleden, want op een keer kreeg ik zin in een glaasje avocaat. 's Anderendaags had ik weer een te hoge hartslag. Tot ik op de fles keek en zag dat er E 406, E466, E 102 en E 110 in zat.

Dus de boodschap, althans voor mij is, let op met met chemische smaak- en kleurstoffen.
Naar boven
Mathieu

BerichtGeplaatst: zo apr 11, 2010 9:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga tweemaal per week onder begeleiding een uur fitnissen. Verder op mijn eigen tempo alle dagen een 20 tal km fietsen. Dus geen langafstandfietsen. Ik heb mij voor dit alles laten testen door een van de begeleiders van de fitnis en dan werd er bepaald in welk hartritme ik het meest gezond train. Bij is dat een minimum hartslag van 120 en een max hartslag van 135 slagen. En daar hou ik mij gewoon tussen. Durf er al overgaan tot 145 hoor maar verder ga ik dus niet.
Naar boven
Prius

BerichtGeplaatst: ma apr 12, 2010 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mathieu schreef:
Verder op mijn eigen tempo alle dagen een 20 tal km fietsen. Dus geen langafstandfietsen.

Nou, 20 km vind ik al een lange afstand! Embarassed
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    psoriasis-vl.be forum index -> Oproep Sporten Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: