| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
de ket
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 10:49 am Onderwerp: Goede Shampoo?? |
|
|
Hoi
Heb last van psoriasis in mijn haar. Kent er iemand een goede shampoo tegen psoriasis? Liefst verkrijgbaar zonder voorschrift van dokter/dermatoloog.
Alvast bedankt voor uw reactie(s)
K |
|
| Naar boven |
|
 |
j@n
|
Geplaatst: zo jan 06, 2008 5:30 pm Onderwerp: Shampoos |
|
|
Hey Ket,
Ik heb net als jij en honderdduizenden anderen ook erg veel last van PSO op mijn hoofd, d.i. op mijn "skalp" of behaarde hoofdhuid. Da's vreselijk vervelend, vooral als je het niet onder controle kunt houden. Het heeft lang geduurd voordat het mij lukte om de 'zichtbare' letsels tot BINNEN de haargrens te beperken, maar telkens ik naar de kapper ging kwamen er weer letsels 'bloot' te liggen.
Teershampoos hielpen goed, tot die enkele jaren geleden opeens van de markt werden gehaald door instructies vanuit 'Brussel' ( lees de EU ).
Nadien werd het dus weer een zoektocht ...
Sinds een goed jaar heb ik erg goed resultaat met een vrij te verkrijgen shampoo : KERIUM van La Roche-Posay. Ze adverteren ook in Psoriant voor andere producten.
Het zijn flacons van amper 10 cm groot, maar in het gebruik is het spul erg zuinig. Hoewel : dat hangt natuurlijk af van de omvang van je haarbos ! Tot voor een jaar of twee had ik ook een flinke haarbos, maar ik ging steeds vaker naar de kapper, en schafte me een goed jaar geleden ook zo'n extra korte coupe aan. Oneindig veel handiger in het 'onderhoud', de zon kan makkelijk overal bij, en x keer zuiniger wat de shampoo betreft.
Let wel op : zowat alle shampoos die goed resultaat geven (dus ook deze Kerium) bevatten salicylzuur. Te mijden als je nog een peuter of kleuter bent !!!
Ikzelf was mijn haar 2 keer per week met Kerium. Ik gebruik maar een erg kleine hoeveelheid, zoiets als de helft van een theelepeltje.
Al zulke shampoos halen goed de schilfers weg, maar genezen doen ze natuurlijk NIKS ! Het blijft dus 'dweilen met de kraan open', maar je hebt gewoon geen alternatief, tenzij je 'algemene' therapie (pillen, PUVA, ...) formidabel goed zou werken. Bij mij zijn de letsels overal voor ruim 90% verdwenen met fumaarzuurpillen + nu en dan een likje Dovobet op de moedwilligste letsels, maarrrrr ... op mijn hoofd is het on-ge-loof-lijk hardnekkig. Tussendoor smeer ik ook Dovobet op die letsels, op aanraden van de dermatoloog. Dat lijkt mij dus wel uitgesloten als je een 'gewone' haarbos hebt !
Het gevolg van zulke efficiënte shampoos is wel : een kurkdroge huid. Het jeuken begint alweer zodra je hoofd goed en wel droog is na een wasbeurt. Je hoofdhuid behandelen met een zachte hydraterende olie helpt daarbij erg goed. Ik kan je Remederm van Louis Widmer aanbevelen, vrij verkrijgbaar bij de apotheker. Zuinig in het gebruik als je een 'kort kopke' hebt, en bovendien een handige spray-flacon. Het tovert a.h.w. de zichtbare letsels weg voor enkele uren, en is na ca. 1 uur geheel ingetrokken zodat je niets besmeurt. Zelfs op je hoofdkussen merk je haast niets van het spul, wat bv. voor zalven als Dovobet wél het geval is.
Veel succes !
J@n |
|
| Naar boven |
|
 |
de ket
|
Geplaatst: vr jan 11, 2008 9:06 pm Onderwerp: |
|
|
Ben vandaag naar de apotheek mijn vorige shampoo terug gaan kopen:
T gel van Nutrogena (?). Die helpt bij mij wel.
Als het kriebelt, ...  |
|
| Naar boven |
|
 |
data
|
Geplaatst: zo jan 13, 2008 11:59 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik gebruik ook zoals J@n de Kerium shampoo. Om de jeuk en letsels tegen te gaan gebruik ik Karité Intens voedende olie. Ik breng die aan voor het slapen gaan en kam mijn haar dan 's morgens uit. Ik heb hierbij wel goede resultaten als de psoriasis daar opduikt. Het is wel geen goedkoop product maar je hebt er zeer weinig van nodig en het is een spray. Dus gemakkelijk qua dosering. Ik heb wel altijd vrij kort geknipt haar (mijn vrouw doet dat met de tondeuse). Ik hoop dat je een goed product voor jezelf vindt. Veel succes met het uitproberen. |
|
| Naar boven |
|
 |
tbscope
|
Geplaatst: zo jan 27, 2008 12:21 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring met shampo is dat het zeer slecht is voor mijn hoofhuid.
Ik gebruik nu totaal geen shampo meer.
Wat ik wel gebruik is olie. Ik heb nu olie (voor in het bad) van Eucerin. Het werkt zeer goed tegen het verwijderen van schilfers en helpt goed tegen droge huid.
Het neemt de roodheid niet weg. Maar van zodra je niet meer krabt in je haren zal de roodheid ook wegnemen. Ik denk dat de roodheid vooral te maken heeft met beschadigde huid na het krabben. En een vettere zalf of olie voor je haren mee te wassen zal de huid niet snel uitdrogen en zal de jeuk afnemen.
Ik heb in het begin een vette zalf met salycilzuur voorgeschreven gekregen en dat hielp heel goed. Het actieve bestanddeel is de salycilzuur, dus ik vermoed dat een shampo met dit bestanddeel ook wel goed zal werken. (zoals in de bovenstaande antwoorden ook al vermeld is) |
|
| Naar boven |
|
 |
bianca
|
Geplaatst: zo jan 27, 2008 12:47 pm Onderwerp: probeer freezing stop it eens |
|
|
Hallo,
mijn man heeft al jarenlang psoriasis die heel erg geworden is. Ook hij heeft vanalles uitgeprobeerd, ook de shampoo's wat hier vermeld worden. Nu had onze kapster Freezing Stop It aangeraden en die shampoo werkt bij hem wel. Zijn hoofdhuid is terug normaal, geen schilfers of jeuk meer (wat hij zo erg had dat hij zich open krabte tot bloedens toe!)
Hopelijk helpt dit je verder.
Mvg, Bianca. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lexicon

|
Geplaatst: di nov 04, 2008 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf last van wat pso-vlekjes op mijn hoofdhuid. Ze zijn wel heel klein, bijna niet zichtbaar en schilferen maar een heel klein beetje.
Mijn huidarts heeft Diprosalic® voorgeschreven. Een soort lotion dat je op de plekjes moet doen. Dit helpt heel goed bij mij.
Voor de rest moet je proberen geen shampoo te gebruiken die hard schuimt, dat droogt je huid uit (wat dus ook voor meer schilfering zorgt). Zelf was ik mijn lichaam en haren (ik heb psoriasis guttata) met Zwitsal-producten, deze zijn pH-neutraal en dermatologisch getest. Ze drogen de huid ook niet uit. Maar na het douchen smeer ik me altijd in met een hydraterende lotion (Aloë Vera) _________________ Together we can make it through |
|
| Naar boven |
|
 |
gertjedevos
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 10:34 am Onderwerp: Shampoo |
|
|
| Ik gebruik Stop-it Shampoo en Stop-it Lotion voor hoofdhuidproblemen. Dit werkt bij mij super goed en is ook goed voor mijn haar. Het product is van Freezing. |
|
| Naar boven |
|
 |
Ray
|
Geplaatst: za okt 24, 2009 11:54 am Onderwerp: rode, verdikte hoofdhuid aan de haarlijn |
|
|
Hallo,
Ik las hier over die 'Freezing Stop It' . Ik had graag geweten of dit enkel ervoor zorgt dat de schilfers wegblijven of dat de rode verdikte huid ervan ook terugtrekt. Of heeft er hier iemand iets beters voor.
Ik smeer al 10 jaar daivonex en heb m'n psoriasis redelijk onder controle op m'n armen. Op m'n hoofdhuid heb ik wel grote problemen. Vanaf de haarlijn aan m'n voorhoofd is m'n huid dus rood en verdikt. Als ik m'n haar vooruit kam is dat bijna niet zichtbaar, maar als er buiten wat wind staat ben ik nogal geneigd om een pet te dragen. Ik smeer ook daar duchtig daivonex creme, maar het probleem dat dat op die plaats niet zo evident is.
De rest van m'n hoofdhuid is gewoon schilferig. Overdag heb ik daar weinig last van. IK heb dik haar en met af en toe m'n schouders op schilfers te controleren, heb ik er geen last van. Als ik 's ochtends opsta kan ik wel precies zien waar ik heb gezeten in de zetel...
M'n vraag dus 1. zijn er nog andere oplossingen voor verdikte huid aan de haarlijn. 2. Nog andere producten voor schilferige huid.
Tijdens het surfen viel ik op de reclame website van psoramexal voor de hoofd hoofdhuid. Heeft er daar iemand ervaring mee?
Ray |
|
| Naar boven |
|
 |
Philip
|
Geplaatst: zo mrt 14, 2010 2:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik gebruik steeds Topiderm, zeer goed resultaat en niet duur, gebruik het dagelijks. Verkrijgbaar bij de Apotheker. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
|
Geplaatst: zo apr 18, 2010 1:03 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik had het op mijn hele hoofd. Tot mijn eega op het lumineus gedacht kwam jaren geleden van mijn haren zelf te knippen en ze in te korten tot max 2 cm. Dus zoals ze zo mooi zeggen : pinnekenshaar. En binnen het jaar, zonder iets te gebruiken, was de pso op mijn hoofd volledig weg. Moet eerlijkheidshalve er aan toevoegen dat ik dagdagelijks voor mijn beroep een zware helm gedragen heb. En tot op heden is het weg met uitzondering van een rechte lijn op mijn achterhoofd, waar het soms terug keert. |
|
| Naar boven |
|
 |
|