| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
LRVs
|
Geplaatst: ma sep 08, 2008 10:47 am Onderwerp: |
|
|
Vis bevat zware metalen waardoor het een aanrader is om het niet meer als 1x in de week te eten.
Uit onderzoek is gebleken dat vissen olie supplementen geen zware metalen bevat waardoor je deze wel dagelijks kunt innemen.
Walnoten bevat net als vis omega 3.
Persoonlijk raad ik aan om alle brood/graan soorten te vermijden op 1 na : Teff. |
|
| Naar boven |
|
 |
nielsz1972
|
Geplaatst: di sep 09, 2008 6:34 pm Onderwerp: |
|
|
Psoriasis dieet
Wat mag je WEL eten:
- volkorenbrood(beter is speltbrood zuurdesem), zilvervlies rijst
- amandelen
- olijfolie
- fruit
- kip(filet), fazant. lamsvlees
- kruiden
- vis
- groenten
- eieren
- kruidenthee
- magere yoghurt
Wat mag je NIET eten:
- noten(pindakaas, mueslireep)
- pepers en paprikapoeder, Kerriepoeder/saus
- rietsuiker, suiker, snoep, maissiroop
- varkensvlees, rundvlees, verwerkt vlees zoals worsten salami knakworst etc..
- nachtschade producten: tomaten,aubergine,paprika,aardappels,pepers(zwarte peper mag wel).tabak(roken dus)
- schaaldieren:kreeft,garnaal,krab,oesters,(ook inktvis)etc..
- vette melkproducten/jus
- aardbeien en citrusvruchten(sinaasappel etc.)
- witbrood, witmeel, witte rijst
- alcohol (een paar wijntjes mag)
- margarine(hydrogenated= alle geharde vetten)
- Gerookt, ingemaakt(pickled) of gefrituurd eten
De psoriasis zal eerst erger worden voordat het beter wordt.
Dit dieet heb ik uit een boek dat heet "Healing Psoriasis", google het maar. |
|
| Naar boven |
|
 |
haeltea
|
Geplaatst: di sep 23, 2008 12:47 pm Onderwerp: cholesterol |
|
|
Hallo Chris P,
Mijn cholesterol is veel te hoog. Maar mijne goede is ook heel hoog.
Gevolg : moet hiervoor niets innemen. Ik blij, want ik haat pilletjes.
Ann  |
|
| Naar boven |
|
 |
Keshia
|
Geplaatst: za jul 25, 2009 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat er enige remedie bestaat om psoriasis te bestrijden.
Psoriasis kan je wel verminderen door er bijvoorbeeld zalf op te doen & veel in de zon te lopen.
Ik denk ook niet dat dit een kwestie is van wat je eet. Ik eet gedurende het hele jaar quasi hetzelfde van voedsel, van zowel fruit naar frieten of pitta of pizza ... en niet één keer merk ik verschil in de aanwezigheid van de aantal plekken op mijn lichaam.
Ik heb dit al sinds mijn 11de en heb er vrede mee Het is een kwestie van aannemen dat je het hebt en er niet beschaamd voor zijn. Als je niet wilt dat mensen je erover aanspreken, kleed je er dan naar, vind ik persoonlijk toch. Ook in de zomer, je kan bijvoorbeeld een licht t-shirtje aandoen met lange mouwen of zo ....
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
Robert
|
Geplaatst: ma aug 03, 2009 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ga niet te luid roepen, maar enkele hardnekkige rode vlekken die maar niet weg raakten door het elimineren van bepaalde voedingsstoffen zijn precies toch aan het verdwijnen. Ze voelen alleszins duidelijk zachter aan.
Ik heb enkele weken geleden, zonder echt de intentie gehad te hebben om mijn dieet te wijzigen wat betreft psoriasis, een beetje "anders" beginnen eten, nml. iedere dag redelijk wat fruit ('t is ten slotte zomer) en geen kraantjeswater meer. In kraantjeswater zit er chloor: zou dat slecht zijn voor de darmflora?
Enfin, wat ik wil zeggen is feitelijk dit: ik denk dat het eigenlijk aan het fruit ligt en dan nog aan één specifiek soort fruit, nml. ananas! Ik heb dit nu even snel opgesnord en jawel, ananas blijkt uitstekend te zijn voor het reinigen en ondersteunen van het binnenwerk. Tik maar eens "psoriasis pineapple" en "pineapple skin" in in Google.
Blijkbaar is er iets van waar. |
|
| Naar boven |
|
 |
willemdezwijger

Geregistreerd op: 11-4-2008 Berichten: 191 Woonplaats: bij mijn vrouw
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 5:17 pm Onderwerp: |
|
|
de laatste week wel veel last van pso in mijn haar en jeuken  |
|
| Naar boven |
|
 |
Psolver
|
Geplaatst: vr mrt 05, 2010 10:04 am Onderwerp: |
|
|
ik heb gedieet en het haalt gewoon geen z*k uit! Integendeel het werd erger ! Momenteel eet ik gewoon en patatjes, frietjes, maar ook gezond. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken,...
Theorietje: teveel WATER is slecht ! Ik luister naar mijn lichaam en eet en drink waar en wanneer ik zin in heb. Twijfelen of je iets zou eten is nog slechter dan het gewoon op te eten  |
|
| Naar boven |
|
 |
Cat
Geregistreerd op: 2-11-2009 Berichten: 18 Woonplaats: Antwerpse Kempen
|
Geplaatst: wo mrt 17, 2010 4:13 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik eet vrij gezond en ik zie geen veranderingen. Als je ongezond eet, voel je je zowiezo slechter. Een mens moet toch groenten en fruit en zo eten. Mensen die ongezond eten hebben vaker last van pukkels, vale huidkleur en slechtere huid in het algemeen. Ik denk dat gewoon gezond eten zowiezo beter is voor psoriasis dan ongezond eten, maar ik denk dat een dieet niet de echte remedie is voor een immuun huidziekte... |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
|
Geplaatst: za apr 03, 2010 7:01 am Onderwerp: |
|
|
| Robert schreef: | Mathieu,
ik geloof gerust dat erfelijkheid en nog andere factoren ook Psoriasis kunnen veroorzaken. Maar 't is toch wat vreemd : jij geraakt ervan af met smeersels, ik en vele andere met de juiste voeding, waarom wordt Psoriasis dan nog altijd beschouwd als ongeneeslijk?
Ik wilde door mijn berichtje op dit forum te plaatsen mensen laten weten dat voeding een belangrijke factor kan zijn. Het is maar dankzij anderen die ook op Internet hun ervaringen deelden dat ik nu mijn Psoriasis onder controle heb.
Ik wil gewoon meehelpen aan het verspreiden van het verband psoriasis-voeding, gezien dit wel eens de sleutel zou kunnen zijn voor mensen die er maar niet vanaf geraken en die dit verband nog niet kennen. |
Er van af geraken daar bedoel ik mee dat de felle rode kleuren en de schilfers verdwijnen. Maar als ik minder dan één week geen zalf gebruik dagen ze terug op. Dus ik ben er zeker niet van genezen. Het is ook zo dat wanneer ik jonge kaas eet, dat de vlekken dan sneller terug komen. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
|
Geplaatst: za apr 03, 2010 7:08 am Onderwerp: |
|
|
| Volgens mij is ieder persoon die het heeft uniek. Daarom spreek ik steeds alleen over mezelf. Voor vijf jaar had ik één grote vlek over de volledige beide knieen. Kon er zelfs helemaal niet meer op zitten, en moest dat regelmatig beroepshalve. Zalven geprobeert, daar op die plekken hielp dat helemaal niet. Op zeker moment het verlof opgespaard en we vertrokken voor 6 weken met caravan naar Spanje. Niets abnormaals gedaan, de plaatselijk kost ons super laten smaken en de Belgische zalf steeds gebruikt. De grote vlek op mijn linkerknie was fel geminderd maar die van rechts helemaal niet. 3 weken thuis en de vlek op de linkerknie was weg, volledig, zelfs dus geen littekens meer ( bedoel de vorm van de vlek was zelfs weg.) Tot op heden, dus na 5 jaar, is die volledig weg gebleven en de rechter helemaal niet. Hoe is dat te verklaren, het is over één lichaam dat ik hier dus spreek. |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
|
Geplaatst: za apr 03, 2010 7:25 am Onderwerp: |
|
|
| Psolver schreef: | ik heb gedieet en het haalt gewoon geen z*k uit! Integendeel het werd erger ! Momenteel eet ik gewoon en patatjes, frietjes, maar ook gezond. Ik probeer er zo weinig mogelijk aan te denken,...
Theorietje: teveel WATER is slecht ! Ik luister naar mijn lichaam en eet en drink waar en wanneer ik zin in heb. Twijfelen of je iets zou eten is nog slechter dan het gewoon op te eten  |
Tegen mij zeggen ze dan dat ik buiten de normale hoeveelheid vocht die een mens nodig heeft per dag ( bij mij is dat ongeveer 1.8 liter thee) nog ten minste 1 liter water moet drinken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Scotty
|
Geplaatst: vr apr 09, 2010 12:59 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Ewel ik heb ook al van alles geprobeerd mijn tandvulling amalgaam eruit; dieet; darmspoeling; thee;
Momenteel ben ik begonnen met paardenmelk nu al 3 weken en ik zie positief resultaat zie nieuws bij Algemeen > paardenmelk
Ik hoop dat het verder blijft beteren!! dat laat ik de volgende weken wel weten,
Scotty  |
|
| Naar boven |
|
 |
|